۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۵۹۲۲۱۱
آیت الله یزدی:

بزرگان خطر تفکر غیر انقلابی را بیشتر درک کنند|حوزه و نظام از هم جدا نیستند

بزرگان خطر تفکر غیر انقلابی را بیشتر درک کنند|حوزه و نظام از هم جدا نیستند
رییس جامعه مدرسین با اشاره به تقابل جریان انقلابی و غیر انقلابی درحوزه گفت: اگر با جریان غیرانقلابی مقابله نشود، معلوم نیست آینده حوزه چه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با عنوان «راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی» با اشاره به این  که تفکر انقلابی و غیر انقلابی در حوزه همواره مقابل همدیگر قرار داشته اند، گفت: در مقابل تفکر استقلال و انقلابی گری حوزه، تفکر وابستگی و غیر انقلابی وجود دارد و معتقد است تا حوزه متکی باشد و کاری به نظام، حاکمیت، انقلاب و مسائل جامعه نداشته باشد.

وی ادامه داد: طرفداران تفکر غیر انقلابی می خواهند تا کسانی به گونه ای پرورش یابند که نسبت به نظام و مسائل مستحدثه توجهی نداشته باشند و تنها به درس و بحث خود بپردازند.

آیت الله یزدی به تقابل جریان انقلابی گری و فعال بودن حوزه و جریان غیر انقلابی اشاره کرد و ابراز داشت: این دو جریان به صورت آشکارا و پنهان با یکدیگر در تقابل هستند؛ ما معتقدیم حوزه باید از انقلاب و نظام اسلامی صیانت کند و هدف مهم این اجلاسیه بزرگ نیز فرهنگ سازی در همین زمینه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: بزرگان حوزه در تلاش هستند تا راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی را بیابند و با استفاده از این راهکارها به مقابله جریان غیر انقلابی بروند؛ اگر امروز با جریان غیر انقلابی مقابله نشود، معلوم نیست آینده حوزه چه خواهد شد؛ به عبارت دیگر اگر امروز با جریان غیر انقلابی در حوزه مقابله نشود و نسبت به آن بی توجهی صورت گیرد، بدون شک مقابله با آن در آینده کار سختی خواهد بود.

وی با بیان این که مسؤولان و بزرگان حوزه باید خطر جریان غیر انقلابی را بیش از پیش درک کنند، افزود: برخی از مؤسسه ها و مدارس حوزه به صورت پنهانی تفکر غیر انقلابی را ترویج می کنند؛ عده ای با تفکرات غیر انقلابی دست به تربیت طلاب می زنند تا در آینده شاهد محصول این تفکر باشند؛ در نقطه مقابل برخی مدارس و مؤسسات نیز در برابر جریان غیر انقلابی انقلابی گری را تقویت می کنند و انصافاً کارهای خوبی هم کرده اند.

آیت الله یزدی با اشاره به این که جریان غیر انقلابی به دنبال آن است تا حوزه ها را به دوران قبل از انقلاب برگرداند، عنوان کرد: امروز همه مسؤولان عالی رتبه و اثرگذار حوزه نسبت به جامعه کنونی و آینده مسلمانان مسؤول هستند و باید از آینده این انقلاب و نظام اسلامی صیانت کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به حاضران در جلسه گفت: دنیای امروز منتظر رشد، پیشرفت، تحول، تحلیل و پاسخگویی بیشتر شما نسبت به مسائل مستحدثه است.

وی با تأکید بر این که نظام و حوزه از یکدیگر جدا نیستند، افزود: امروز باید تفکر انقلابی را در حوزه تقویت کرد؛ تفکر غیر انقلابی ریشه در جدایی دین و سیاست دارد و طرفداران آن می گویند در دیانت نباید سیاست وجود داشته باشد و متأسفانه این تفکر در برخی آحاد جامعه و حتی برخی روحانیون نیز نفوذ کرده است.

آیت الله یزدی با بیان این که کشور ایران در 40 سالی که از انقلاب می گذرد، بیش از 400 سال رشد و پیشرفت داشته است، گفت:  انقلاب اسلامی دستاوردهای بی نظیری  داشته است و همه ما باید طبق نیازهای روز جامعه به مسائل مستحدثه پاسخ دهیم.

وی در پایان یادآور شد: این اجلاسیه بزرگ راهکارهای پیشبرد تفکر انقلابی را تبیین می کند تا از انقلاب و نظام مقدس اسلامی صیانت کند.

گزیده ای از خبر را می توانید درکلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 14

 

/841/پ201/ق

ارسال نظرات